Kas töötukassast saab töötamiseks abi ...
–
Seoses lisandunud "torudega" ja kroonilise õhulekkega, on mu iseseisvas elus uus väljakutse - tassida võimalikult vähe asju, et kopsu õhuleket vähendada. Mul on tugev tugivõrgustik ning tänan kõiki, kes on lubanud ja päriselt ka tõttavad appi kui vaja, aga iseseisvuse soov tõstatas vajaduse uurida - kas ametlikult saab töötamiseks tugiisiku.
E- riigi inimesena alustasin info otsimist erinevatelt kodulehtedelt. Üsna pea jõudsin segases maailmas järeldusele, et KOVist saab abi siis kui oled sügava puudega, mida ma pole, seega jõudsin infokogumisega töötukassa lehele.
Iseteeninduses polnud paari aastaga e-lahendused edasi liikunud. Kirjutasin e-kirja isikule, kes peaks tööandjatele nõu andma kui tahetakse tööle võtta erilist inimest. Spetsiaalselt kirjutasin e-kirja, et jääks märk maha ning ei peaks ebasobival ajal telefoni otsas rippuma. Loomulikult ametnik helistas. Mida rohkem ma olukorda selgitasin, seda selgemalt kostus tema suust lauseid a la "mina küll ei tea ja minu arust ma ka ei pea teadma". Lõpuks soovitus (kuna ma armastan rohkem asju netis teha), töötukassasse sisse logida ning juhtumiskorraldaja juurde aeg broneerida. Läksin siis peale telefonikõnet uuesti töötukassasse "sisse" ja selgus muidugi et aega broneerida ei saa :) ehkki töötukassas töötavad inimesed võiksid ju teada mida nende e-teeninduses saab teha?
Üldtelefonil andsin teada, et "soovitati juhtumikorraldaja juurde aeg kinni panna". Pärast pikke selgitamist (mis oleks e-teeninduses ära jäänud), et ma ei soovi abi puude või töötu või töövõime hindamise dokumentide täitmisel, ühendati mind ühe juhtumikorraldajaga. Kellel oli muidugi momendil kiire, KUID kelle kiituseks peab ütlema et lubas tagasi helistada ja helistas ka. AGA ...
Tagasi helistades selgus, et minu probleem on keeruline ning vajab kolleegide vahel konsulteerimist. Järgmise päeva telefonikõne sisaldas infot, et lahendust pole ... ja soovitati pöörduda KOV poole. Hingasin sügavalt sisse ja teatasin, et " kui seda soovitate, siis peaksite ju teadma et TÖÖL käimiseks sealt abi ei saa ning pealgi pole ma sügava puudega isik". Õnneks suutsin jääda rahulikuks ja kõlada nii veenvalt, et juhtumikorraldaja lubas ise KOVist uurida. Samas püüdis ta ikka seada kahtluse alla seda kas see mida ma soovin ka töötukassa ülesannete hulka kuulub. Võtsin samal ajal arvutis lahti töötakassa kodulehel olevad definitsioonid ja lugesin kuidas minu meelest sobituvad minu soovid ideaalselt töötukassa pakutavaga (lähtuvalt definitsioonidest).
Ja sündis ime - ametnik hakkas minuga kaasa mõtlema. Leidis, et tõesti, miks mitte. Ega kõik ei mahu ju vabriku ülikonda, vahel tuleb ülikond spetsiaalselt õmmelda. Nii leppisime täielikus teineteise mõistmises kokku, et ta uurib KOVist ja seejärel kui sealt abi ei saa, siis töötukassast individuaalseid variante. Jäin lootusrikkalt ootama.
ps. Kuidas asi edasi liigub, annan edaspidi teada
Iseteeninduses polnud paari aastaga e-lahendused edasi liikunud. Kirjutasin e-kirja isikule, kes peaks tööandjatele nõu andma kui tahetakse tööle võtta erilist inimest. Spetsiaalselt kirjutasin e-kirja, et jääks märk maha ning ei peaks ebasobival ajal telefoni otsas rippuma. Loomulikult ametnik helistas. Mida rohkem ma olukorda selgitasin, seda selgemalt kostus tema suust lauseid a la "mina küll ei tea ja minu arust ma ka ei pea teadma". Lõpuks soovitus (kuna ma armastan rohkem asju netis teha), töötukassasse sisse logida ning juhtumiskorraldaja juurde aeg broneerida. Läksin siis peale telefonikõnet uuesti töötukassasse "sisse" ja selgus muidugi et aega broneerida ei saa :) ehkki töötukassas töötavad inimesed võiksid ju teada mida nende e-teeninduses saab teha?
Üldtelefonil andsin teada, et "soovitati juhtumikorraldaja juurde aeg kinni panna". Pärast pikke selgitamist (mis oleks e-teeninduses ära jäänud), et ma ei soovi abi puude või töötu või töövõime hindamise dokumentide täitmisel, ühendati mind ühe juhtumikorraldajaga. Kellel oli muidugi momendil kiire, KUID kelle kiituseks peab ütlema et lubas tagasi helistada ja helistas ka. AGA ...
Tagasi helistades selgus, et minu probleem on keeruline ning vajab kolleegide vahel konsulteerimist. Järgmise päeva telefonikõne sisaldas infot, et lahendust pole ... ja soovitati pöörduda KOV poole. Hingasin sügavalt sisse ja teatasin, et " kui seda soovitate, siis peaksite ju teadma et TÖÖL käimiseks sealt abi ei saa ning pealgi pole ma sügava puudega isik". Õnneks suutsin jääda rahulikuks ja kõlada nii veenvalt, et juhtumikorraldaja lubas ise KOVist uurida. Samas püüdis ta ikka seada kahtluse alla seda kas see mida ma soovin ka töötukassa ülesannete hulka kuulub. Võtsin samal ajal arvutis lahti töötakassa kodulehel olevad definitsioonid ja lugesin kuidas minu meelest sobituvad minu soovid ideaalselt töötukassa pakutavaga (lähtuvalt definitsioonidest).
Ja sündis ime - ametnik hakkas minuga kaasa mõtlema. Leidis, et tõesti, miks mitte. Ega kõik ei mahu ju vabriku ülikonda, vahel tuleb ülikond spetsiaalselt õmmelda. Nii leppisime täielikus teineteise mõistmises kokku, et ta uurib KOVist ja seejärel kui sealt abi ei saa, siis töötukassast individuaalseid variante. Jäin lootusrikkalt ootama.
ps. Kuidas asi edasi liigub, annan edaspidi teada
Lisa kommentaar